Receptom na zvýšenie návštevnosti kín je čo najmodernejšie vybavenie

13.03.2011 Celý región

Ružomberok 12. marca (TASR) – Jedným z možných receptov na zvýšenie návštevnosti slovenských kín je modernizácia ich vybavenia. Podľa riaditeľa Kultúrneho domu Andreja Hlinku v Ružomberku Petra Černáka je vhodným príkladom zmysluplnosti takejto investície tamojšie Kino Kultúra.

Aktuálny priemer návštevnosti jediného kina v metropole dolného Liptova s kapacitou 204 sedadiel sa pohybuje na úrovni 56 divákov. \"Radí nás to medzi najlepších v rámci celého Slovenska. Figurujeme na prvej priečke minuloročného rebríčka návštevnosti kín s jednou sálou a chceme pokračovať v tomto trende,\" uviedol pre TASR.

\"Filmové predstavenie má nepochybne osobité čaro, no v konkurencii prevratných výdobytkov audiovizuálnej techniky musíme nevyhnutne držať krok s dobou. Našou veľkou výhodou je, že toto kino podstúpilo už dávnejšie výraznú rekonštrukciu, ktorú v roku 2009 zavŕšila kompletná digitalizácia. Spĺňame tak štandardy pre najmodernejšie kiná,\" zdôraznil Černák.

V tejto súvislosti spomenul vybavenie interiéru kina klimatizáciou či stupňovitým hľadiskom. \"Samozrejme, nemenej podstatná je premietacia technika. Približne 80 percent všetkých filmov už premietame digitálne prostredníctvom nových projektorov, ktoré navyše majú v sebe zabudovanú 3D nadstavbu,\" vysvetlil.

Zároveň spresnil, že v Ružomberku už urobili prvé divácky úspešné pokusy s alternatívnym využitím modernej premietacej techniky. \"Podarilo sa nám zrealizovať dva priame prenosy z newyorskej Metropolitnej opery a pripravujeme ďalšie z londýnskeho kráľovského či moskovského Veľkého divadla,\" dodal Černák.


 

Vyberte región